Quantcast
Till salu inom: ”

hx40 turbo grenrör m50b25 säljes

Nedan följer ungefärliga träffar relaterade till din sökning:

F
F
F
F
F

Tidigare annonser till salu

Bmw 325 coupe -92 I fint skick, rostlagad och underredsbehandlad! M50B25 med dubbla insugskammar, något portad, coopering toppacking, arp-bult. VEMS motorstyrning. Tigsvetsat Pulssplitt grenrör (42mm) 60mm wastegate, hx40 (61/65 19hus), 3,5"avgas. Stor 4" tjock intercooler, marmander dump. Oljefilterhus ombyggt för oljekylning, 16 raders kylare. 1265cc trickflow spridare, 40l alufuelcell, kör på E85. zf-låda, 618 tryckplatta och 6-puck sinter. D2 coilovers, camberstag, alla bussningar(powerflex) och leder nya i bakvagn, lamelldiff 188. halvbur, sparco sprint stolar, 4" 4-punkt sparcobälte (förare). 17" m-sportfälgar, har en uppsättning 15" också. Nya slicks 10,5*26 ET street som bara är provade på gatan några gånger. Har provat en gång på strippen och då gick den 10.76 - 210 km/h med gamla 8" slicks. Bromsad hos dynotech i umeå, den gav 619 whp och 813wnm, Max effekt vid 6200rpm och 1,8 bar, Max vrid vid 4500rpm. Originaldealar som behövs för att besiktiga den följer med. Trevlig bil med grym väghållning, går riktigt bra! Det är en del av allt som är gjort, finns mycket mer att berätta! Ring!
Bmw 325 -92 Avstannat Projekt. Ej körbar bil. Kaross med fullbur strippad från allt onödigt M3 hjul med slicks Sportstolar "Raidopower" FIA godkända Sportratt Enklare Coiloversats/Sänkningsats M3 bromsok fram medföljer. Motor: M50B25 renoverad med nya lager, packningar och ringar. Blocket planat samt ifrästa kopparringar. Kompsänkt. Anslutning för oljeretur i blocket. PPF H-Profil stakar Egenbyggt grenrör med HX40 turbo uppåtmonterad. 2 platser i grenröret för externa wg:s (ej monterade, men medföljer) Downpipe påbörjad. Intercooler modell stor. Volvo 940 tropik-kylare. Stumma motorfästen. Bränslesystem påbörjat dock inget styrsystem. Nya "stora" spridare. M20 svänghjul anpassat till startmotorn. Ny Sachs tryckplatta 618. 4-puckad sintherlamell. Getrag låda. Motor, låda, grenrör, kylare och IC monterat på bil. Mycket grovarbete gjort, en hel del kvar. Delarna betingar mycket pengar. Total byggkostnad hittills cirka 55 000:- Prisidé 30 000:- för allt, har säkert glömt några tillbehör. Men allt som finns till bilen medföljer. Transport med släpvagn inom Östergötland kan ordnas till rätt köpare.
Sänker nu priset en sista gång, pga att jag fått extremt mycket bytesförslag men ingen som kunnat uppvisa kontanter.. Som sagt, helst INGA byten.. Nu ska leksaken säljas pga andra intressen. Är alltså en 320i -84 i grunden, som har fått diverse skönhetsbehandling med åren. Är i mycket fint skick, men har naturligtvis små skönhetsfläckar som följer med i priset. Skattebefriad nästa år, med alla de fördelarna det innebär med besiktningar osv. Dessutom är bilen helt klart möjlig att regga om med turbo, då motor, drivlina, bromsar m.m är bytt och bränslet är e85. Motorn är en M10B20, 1.8i topp med shrick 304 graders kam, shrick enkla ventilfjädrar. Portad och mirade säten m.m. Egetbyggt grenrör i svartstål tigsvetsat och lindat, med en Holset hx40 #16 avgashus 60mm wastegate och 50mm dump Borrad till 2.1 liter med smidda Mahle VW kolvar, toppdeckad och fräst spår för kopparingar runt cyl. Arp bult till toppen och 12.9 till bottendelen Egenbyggt insug med plenium och trattar inuti, m50b25 gasspjäll och 70mm aluminium tryckrör, samt stor IC i fronten. Bosch 1680cc spridare och VEMS v3.3 sprut Kör en Walbro extern soppapump på 2.5bars grundtryck, som ligger lite på gränsen nu till effekten (medföljer en walbro pump till man kan koppla in) Msd tändspole och riktigt msd tändkablar gjort på h2m Dubbla vevhusvent uttag till catchtank med stort filter m.m alla detaljer under huven är pulverlackat och bra gjort. M-Tech 51mm fjäderben fram, bilstein stötdämpare runtom, powerflex bussningar till kränghämmare och bakvagn m.m. E36 justerbar topplagring med fästen för fjäderbensstag, både fram och bak. Höj-sänkbar fram med stora shims. M30 plant svänghjul med 4-pucks sinter och 535 tryckplatta Växellåda från M535i stora 5-växlade getragen, stora hardyskivan och kardan från 528 e12, bakvagn från 325i -89 med skivor och lamelldiffade 188 huset. Tarox stålomspunna bromsslangar runtom, renoverade ok och mest nya skivor och belägg överallt. Samt nya bromsledningar i hela bilen. Lackad in och utvändigt i Scania blue-pearl, med m-tech2 vinge och spoiler bak, samt nån lite större fram för att bädda in intercoolern. Flockad instrumentpanel och konsoler, dom nödvändigaste mätarna + vems lcd display. Momo ratt, knopp och pedaler, samt lite rejsigare stolar som man sitter bra i. Mycket tid nerlagt och säljs till en bråkdel av totalkostnaden, såklart. Knapp i coupen för att köra med eller utan laddtrycksstyrning. Ca 400hk på hjulen vid 1.8bar God för att vrida på mer. Säljes gärna till nån som vill fortsätta bygga på denna fina kaross, kanske big-brakes och m50 turbo som jag själv hade tänkt. Eller bara köra vidare med en riktigt potent m10 till och från jobbet om dagarna. Avställd och obesiktad i år, har besiktats tidigare år utan anmärkningar. Finns så mycket att skriva om bilen, så vid intresse fås mer information. Pris: 58000:- Maila i första hand, så ringer jag upp om du verkar seriös Annonsören vill inte störas av telefonsäljare.