Quantcast
Till salu inom: ”

fjord weekender 30 säljes

Nedan följer ungefärliga träffar relaterade till din sökning:

F
F
F
F
F

Tidigare annonser till salu

Bra semesterbåt uthyres v31 och 32 till båtvan familj eller par, ingen partypatrul. Dubbla V8, machfart 25 knop Gps plotter Ankarspel i fören och aktern, fjärr till aktern. 5-6 vuxen sovplatser om en sover på aktersoffan. Kök med gasol, kyl och diskho Dvd och tv Gummijolle och motor Hyran betalas då båten hämtas samt deposition om 7000 som fås tillbaka då båten returnerats hel och ren. Båten ligger på rindö bytesdag lördag eller söndag.
Mycket fin Fjord 24. Motor Volvo Penta V8 No.18436672 år 1988 AQ 200, 200 hkr Drev 280 renoverat 1993 Bälgar bytta 2003 3 batterier Marschfart 24-25 knop Toppfart 30 knop Bensintank 330 l Kapell nytt 2006 Trimplan Badbrygga med badstege Ekolod Humminbird Garmin GPS 12 Kompass Reservpropeller 2 ankare i aktern Ankarolina 50 m i fören Ankarolina 20 m Fendrar Toalett med handfat Pentry med diskho och spritkök Origo samt kylskåp Färsk vattentank 100 l Radio Kabinernas kuddar om klädda 2007 Durkar slipade och fernissade 2007 Aktersäten samt bord ny gjorda 2009 Förmer info och visning kontakta oss.
Fjord 30 weekender -76, 2x BMW Marine -95 bensin. Rymlig Norsk kvalitetsbåt, för semester i skärgården eller dagsutflykter. Bogbelysning, elankarspel, fyra sovplatser, rymligt kök, vattentoalett (utan tank). Machfart 20-22 knop, toppfart 28-30 knop. Legat på land drygt ett år, i behov av översyn innan sjösättning. Otroligt mycket båt för pengarna!! Maila!
Norsk kvalitetsbåt, byggd 1973, med mycket bra utrymmen och sjöegenskaper. Volvo Penta VP270-motor, sötvattenkyld (1990) med Penta 280 duoprop-drev ger rätt prestanda och bränsleekonomi, jämfört med både dubbla fyr- eller sexcylindriga motorer och klenare V8. Marschfart ca 22 knop, toppfart 30 knop. Motorn fullständigt genomgången och renoverad 2006 av Nordwall Marin i Stockholm. Därefter endast få gångtimmar. Längd: 7,20 m Bredd: 2,95 m Djupgående: 0,9 meter Bränsletank: 300 liter Färskvattentank: 100 liter 4 sovplatser i ruff och midkabin Tvålågigt spritkök med trycktank (osar inte!) Kylskåp med frysfack Fotogenvärmare med ställbart utsläpp i ruff och sittbrunn Vattentoalett med septiktank, handfat på toa Nytt, delbart kapell (2008) Omklädda dynor och stolar i sittbrunnen (2008) Nya dynor i ruff och midkabin (2009) Ny Garmin 420 GPS-plotter med bränslegivare/färddator (2009) Uppdaterat plottersjökort Stockholms skärgård + Mälaren (2010) Nya start- och förbrukningsbatterier (2009) + extrabatteri Silva SeaData elektronisk logg med ekolod och vattentemp Halonsläckare i motorrum Badbrygga i teak Allt fungerar som ska fungera. Botten är hel och snygg, inga grundstötningar. Ev kan sommarplats i Gåshaga på Lidingö ordnas under 2011. Fler bilder kan mailas!
Fjord weekender, perfekt famljebåt. Breda skarndäck så att man tryggt kan gå runt båten. Stor stabil badbrygga. Rejält öppet akterdäck, nära vattnet. 2m ståhöjd i kabinen. Dubbla motorer för ökad driftssäkerhet. Stort akterdäck, fast soffa (ny 2011), två lösa stolar och bord. Durk i teakribb. Förarplatsen och passagerar platsen är upplyft två steg. När man går ner i kabinen har man köket till höger, gasolspis, kyl med frysfack, diskho. Komplett husgeråd medföljer om så önksas. Vatten med tryckvattensystem till kök och wc. Färskvatten om ca 300 l Mätare finns vid förarplatsen Till vänster finns wc, toa med septitank Septitanken har mätare. Septin töms med elektrisk pump. För att gå in i midkabinen tar man bort trappan, midkabinen har dörrar som kan dras för. I midkabinen finns tv installerad kopplad till dvd: som kan användas för både tv och musik. Midcabinen har två fönster för vädring. Midkabinens gavlar har bra stuvutrymmen. Rakt fram finns en dinett som kan bäddas ner, framför den en triangelpik. När vi är ute två vuxna och två barn sover barnen bra framför dinetten så man behöver inte bädda undan varje dag vilket är väldigt praktiskt. Längd fram till dinetten ca 2m. Motorer: 2 st sötvattenkylda penta, 4,7 l v8 från 1989, nya holleyförgasare 4160 från 2011. Drev: 2 st vp aquamatic 290, renoverade 2010 av regalmarin. 90 + 60 amp laddning med skiljerelä mot batteribanken om 5 batterier, varav ett batteri används som startbatteri. Fastmonterad stor solcell på targa bågen vilket alltid ett full laddat batteripack då man skall ut. Laddningen styrs via laddrelä. Navigering sker via plotter, dator, gps + navionics sjökort allt kopplat till en touch skärm vid förarplatsen. Sjökort medföljer. Elektriska ankarspel lewmar fram och bak (2009), fram med lina. Bak med 50 m kätting (2011), ny fjärrkontroll till akterns ankarspel 2011. Eberspräcker värmare med veckotimer, d4. Kapell bra skick 2009