Quantcast
Till salu inom: ”

pollux båt säljes

Nedan följer ungefärliga träffar relaterade till din sökning:

F
F
F
F
F

Tidigare annonser till salu

Pollux 21 från 2013 Volvo Penta D2 40hk gångtid 6tim -Plotter Lowrance HDS7 sjökort över västkusten -Ekolod/plotter Lowrance HDS5 -VHF, AIS Lowrance -Bogpropeller Sidepower 4hk -Radio med två högtalare -Lanternor -Badbrygga med badstege -Belysning i motorrum -Länspump automatisk -Manuell länspump -Hydraulstuyrning -Ankare med lina -Fendrar 4st -Tampar 6st -Rostfri bränsletank på 140L -Dubbla batteristystem, 1st batteri till service samt 1st batteri till start. Båda batterierna är Optima Blue Topp. Det bsitter även en laddningsregulator mellan batterierna. -Bottenmålad med fyra lager epoxi samt två lager giftfärg -Vagga för vinterförvaring eller transport -Hamnkapell över styrpulpet Konstruerad av Bror Svenningsson Kombinerad kustfiske- och nöjesbåt med självlänsade däck. Pollux 21 är en mycket stabil båt med bra sjöegenskaper. Med D2an får du en toppfart på 13knop, en marchfart på 10knop. Längd 6,30 m Bredd 2,40 m Djupgående 0,70 m Vikt ca: 1200 kg Eventuellt byte mot nyare båt med två kojer eller Volvo V70, XC70, XC60, XC90
Pollux 21-82, med md17c. Har standardinredning för pollux 21. 2 kojer, bäddbart 2 +2. kök & vask. Simrad lod o gps. badbrydda med ankarbox. Nytt kapell och nya dynor u soffa. Perfekt båt för 2. Mail mig så ringer jag tillbaks Sten
Pollux söker nytt hem! 1937 byggdes Pollux! Båtbyggare var den legendariske Nestor Nilsson efter ritningar av självaste L.Laurin. Pollux är byggd i Oregon Pine på basade spant och bordläggningen är vackert rödmarmorerad av Oregon Pines naturliga färg. Det är en K20, vilket betyder att den har 20 kvadratmeter segel. Dessa är i gott skick och sitter på en elva meter lång mast, även den i ok skick (behöver dock lackas om) En K20 har standardiserade mått, ca Löa 7.10 och Böa 2,3. Kölen är av järn, slipad och primad. Kölinfästningen är bra. Kärra medföljer (men är defekt). Vi kan inte ha kvar Pollux, eftersom vi fått barn och hela familjen inte får plats på denna båt. En del arbete återstår att göra på Pollux, framför allt nytt däck. Material till scandäck och luckor finns framtaget (ek). Rufftaket är omdukat och ommålat. Framsidan av ruffen är bytt (ek). Ventiler, tofter, dörrar och durkar finns väl bevarat och nylackat. Hela riggen ligger i lådor och påsar, men allt finns kvar. Pollux hade en och samma ägare, en skollärare, ända från början fram till slutet av 1990-talet. Under andra världskriget seglade Pollux och skolläraren längs Bohuskusten, men blev stoppade och ombedda att på grund av minrisk lägga båten i hamn, tills tyskarna hade dragit sig tillbaka. Således låg Pollux och väntade i Lysekil, tills den kunde segla vidare. Vi är ägare nr 3. En K20 är den typ av båt man goseglar med, en väldigt trevlig, mycket vacker träbåt. Pollux är som gjord för härliga sommarkvällar längs kusten. Snabb i vattnet och med potential att vinna den åtråvärda Kosterpokalen (eller annan trevlig kappsegling). Pollux har under perioder varit knuten till SS Fram på Framnäs, Björkö, då som K20 nummer 16. Vi behöver hitta ett nytt hem till Pollux, så att han kan segla vidare. Du behöver vara någorlunda händig och ha några timmar över. Om du kan bortse från att båten inte har något däck, så kan du också se att denna K20, med namn efter en stjärna, har fantastiska linjer och potential att bli en riktigt vacker båt! Pris: 1000 kronor eller bud.
motor och bakslag går kanon,bra i skrov samt överbygge båten behöver nya dynor samt en rejäl rekond,över syn på bogpropp samt ankar spel. toa vv beredare mm. säljes som repobjekt transport ordnas till norden.
Fin båt med bra sjöegenskaper. Volvo penta 2003T som fungerar fint. Rengjord dieseltank med nivåmätere. Ny vattentank. Kyl, disk, gasolkök.