Quantcast
Till salu inom: ”

danska fiskebåtar säljes

Nedan följer ungefärliga träffar relaterade till din sökning:

F
F
F
F
F

Tidigare annonser till salu

Renoveringsobjekt 1kr. För den som har tid att renovera en träbåt finns här en mycket fin sjöbåt. (Allt behövs fixas) Hon är byggd på Bornholm 1974. l*b*d:25 fot * 9 fot * 4 fot Motor är en 2 cyl Marna på 24 hk. 3-bladig ställbar propeller. Det går att få tag i delar till maskin i Mandal, Norge eller få den renoverad på verkstan. Rutorna i hytten är de klassiska som sitter på de flesta Danska fiskebåtar, 2 är öppningsbara. 2 master i galvat finns och skorsten i rostfritt. Rostfria lanternor. Hon har stått på land i flera år, men under ställning. Jag hoppas någon vill ta hand om henne så jag slipper skrota båten. Hon står i en vagga av telefonstolpar som håller för att lyfta i. OBS!! Båten finns utanför Mariestad!! (Jag säljer henne för 1kr).
Ny (båt o motor endast KÖRD 1,5 TIMME) säljes till höstpris. 7 ÅRS GARANTI på Suzukin. Lik en Crescent men bättre och snyggare tycker jag. Välbyggd båt från danska Nydam. Går mycket fint och säkert i sjön med en fantastisk stark och tyst motor. Motorn har självklart trim och tilt med vita instrument. Badstege i aktern. Ej bottenmålad, självläns och stuvningsutrymmen utrymmen i för och akter. CE-godkänd 4,72 x 1,90 Perfekt fiskebåt och utflyktsbåt för familjen. Allt helt i nyskick. Båten ligger i vattnet några dagar till och kan provköras.
Stockholm, 1933, s. 141-378, hft., gott skick, utgallradstmpl.[Cancelled]; innehåll: Henrik Munthe, Om Gotlands s.k. Svärdslipningsstenar, 34 s., 15 fig.; Sune Ambrosiani, Vem har bebott kruttornet i Visby?, 20 s., 4 fig.; Ivar Moberg, Det nutida Gotland, 13 s., 6 fig.; Hans Hansson, Den förhistoriska bebyggelsen i Forssa ting på norra Gotland, 21 s., 3 fig.; Erik Floderus, Nya gravstensfynd i Sankt Per i Visby, 9 s., 3 fig.; Richard Steffen, Skråordningen för snickaränbetet i Visby från år 1597, 5 s.; Heribert Seitz, Den Bergska krukmakareverkstaden vid Vesters i Boge, 14 s., 12 fig.; Bengt Claudelin, Konsul C.J. Baeckström på Burgsvik. En gotländsk märkesman på 1800-talet, 12 s., 2 fig.; Sigfrid Svensson, Dräktlyx hos gotländsk allmoge 1793, 6 s.; Bengt Söderberg, Två gotländska målarskolor på 1400-talet, 13 s., 6 fig.; Birger Nerman, Några Gotlandsfynd ifrån äldsta järnåldern, 6 s., 5 fig.; Gunnar Jonsson, Koskinomantin och det gotländska "laupa sald", 8 s., 1 fig.; Johnny Roosval, Årtalen i Bilefeldts taxuslista och hos Strelow, 7 s.; Sture Lagercrantz, Slagnätet, 16 s., 14 fig.; Erik Lundberg och Alfred Edle, Häggska huset i Visby och några av dess fränder. En byggnadsundersökning utförd, 15 s., 16 fig.; Gösta Berg, Det gotländska russet, 6 s., 3 fig.; Verda Enström, Gotländska gärdsgårdar av trä, 7 s., 7 fig.; Ernst Klein, Gotländska fiskebåtar. Några bilder och huvuddrag, 4 s., 3 fig.; Holger Rosman,Gotlandica i Danska Riksarkivet. Några anteckningar, 8 s.; Ola Bannbers, Minneskors på Gotland, 12 s., 7 fig.
Färdig att sjösättas! Året var 1928 och CG Pettersson ritade henne på beställning av Harry Lindberg, då ledamot av motorbåtskommittén och även sekreterare i KSSS. Harry var trött på långa smala inomskärsbåtar och ville vidga sina vyer med en båt som klarade alla situationer, alla väder och alla vatten! CG valde då att samarbeta med Påhlssons varv i Råå utanför Helsingborg. Där hade man i generationer byggt fiskebåtar till sydsvenska och danska yrkesfiskare. Harrys nya båt blev därför en ketchriggad högsjögående snipa med spant och bord i ek. Eftersom det var en fritidsbåt valde dock den gode CG att lägga däcket i Oregon pine och att inreda i ek och mahogny. Snyggt! Måtten är ca 10,2 m x 3,4 m, vikten ca 6 ton och hon far med motor fram i behagliga 6-8 knop. Segel kompletterar motorn. Detta betyder att man kan segla om man är på humör eller i nöd. Att kunna segla i nöd är säkert en av flera orsaker till att Harry döpte henne till SÄKER! Sedan 1935 har hon dock huvudsakligen fått heta ABU MARKUB. Namnet syftar troligen på fågeln TRÄSKOSTORK eller kanske på ett arabiskt uttryck som lite fritt har översatts till FADER BÅT. Behov finns av fortsatt forskning! Hon är registrerad i den historiska sektionen av MYS (Motor Yacht Society). Jag har totalrenoverat henne under de senaste 15 åren, dock utan att ändra på stil eller utseende. Det som tiden tärt har jag bytt ut, underhållit eller reparerat. Dessutom har jag lagt till komfort. Bl.a. har det blivit en ny Volvo Penta TMD 31, ett nytt pentry med keramikhäll (går på diesel), kylbox, nya bord (delvis över och helt under vattenlinjen), nytt däck, ny eldragning med ny elcentral, färskvattentank i rostfritt stål, WC med tank, uppvärmning med Eberspächer (går också på diesel) mm. Idag är hon bara till glädje, färdig att segla så snart isen smält. Omgivningen gläds i kapp med resesällskapet och vart du än kommer får du den uppskattning hon (du) är värd. Du kan se en längre artikel om henne i Klassiska Båtar nr 4/2012. Där finns även en fullständig ägarhistorik. Tyvärr kan jag inte längre fara ut som jag vill. Jag säljer därför helst till dig som vet att uppskatta och vill bära kulturarvet vidare. Till skillnad från nybyggda båtar kommer priset för denna pärla bara att stiga. Hör av dig så har jag mer information. Även en kopia på artikeln i Klassiska Båtar.
båten är fullt utrustad, nu vår rustad med ny propeller nytt impellarhus ny diselpump nya oljor och filter nya batterier der er 4 stick kojer och pentry båt och motor är från mitten 80talet allt fungerar perfekt.säljes pga.sjukdom .84000 bud.Jag talar Danska Svenska. Engelska Båten är 9+3 meter.Det är för mycket att skriva om.Så vid intresse var god ring 0739820737