Quantcast
Till salu inom: ”

hydrokopter till salu finland säljes

Nedan följer ungefärliga träffar relaterade till din sökning:

F
F
F
F
F

Tidigare annonser till salu

En effektiv 4 - personers AA PE 300 hydrokopter. Längd 525, vikt 750, motoreffekt 200 hk. Hastighet på is mellan 50 - 100 km / t, på vatten ca 30 knop. Bilder o video finns på www.airboats.fi. Hydrokoptern finns i Finland. Pris 25.700 euro / 218.500 Skr moms 0. Specialbyggd trailer finns - 3000 euro / 25.500 Skr moms 0.
En effektiv 3 personers hydrokopter med 70 hk motor, 400 cm långt skrov och ca 270 kg vikt. Väldigt lätt att hantera. Tillbehör: Isbroms, kapell. Kan provköras i Sverige eller Finland enl. överenskommelse. Pris 26.000 Eur Titta på bilderna och video på www.airboats.fi
Unikt tillfälle! Hydrokoptrarnas Rolls Royce är till salu! Byggd för professionellt bruk i saltvattenbeständigt aluminium i Finland 1981. Längd 6 meter, maxbredd 2,10 meter, och vikt ca 1000 kg. Ej att förväxla med enklare hydrokoptrar av glasfiberarmerad plast. Under huvuddelen av åren väl omhändertagen av marinen i Hudiksvall. Mycket rejälare än alla andra hydrokoptrar, och dessutom unik genom att den kan köra på alla underlag så som fast mark, snö (skidor medföljer), is, och öppet vatten. En dubbelaxlad balvagn (LGF) medföljer utan extra kostnad. Jag körde ca 40 mil med denna vagn utan problem. Nu flyttar jag hydrokoptern kortare sträckor på egna hjul med hjälp av en dragstång som också medföljer. Ev. kan transport ombesörjas till självkostnadspris. Motorn är en Ford Essex V6:a på 3,0 liter och ca 140 Hk med endast 804 timmar på mätaren. Motorn fungerar perfekt och är nyservad med oljor, filter, alla tänddelar, 2 st nybyggda ljuddämpare, samt remmar. Extra drivrem till propellern följer också med. I övrigt är all hydraulik genomgången, alla lampor, lanternor, och el fungerar, vinschvajern är ny, och alla fyra däcken är helt fabriksnya. Även batteriet är nytt, och maskinen är utrustad med motorvärmare, batteriladdare, kupévärmare, och landströmkabel. I övrigt har maskinen ett eget gångvärmesystem som klarar att hålla varmt i -30 grader. http://www.youtube.com/watch?v=T8qRN7wHPmM
Farkosten är byggd i Finland på Nils Erikssons Maskinverkstad 1981. Detta är en helt unik Hydrokoptertyp eftersom den är byggd åt professionella användare som försvaret, Sjöfartsverket, och liknande. Den är mycket kraftigt byggd i aluminium, och utrustad för att kunna framföras i vatten, is, snö, och genom ett sinnrikt system även på land. Till hydrokoptern finns fyra stycken rejäla skidor som man fäster i hjulens extrahål för körning på snötäckta underlag. På blankis lär hastigheter på 120-130 Km/h vara möjliga, medan farten i öppet vatten är lägre. Fakta: Längd: 6,00meter Bredd: 2,20 meter Vikt: ca 1000 Kg Djupgående: ca 0,4 meter Motor: Ford Essex V6 på ca 140 Hk Fart: Blankis ca 120 Km/h, Vatten ca 15 knop Bränsletank: 120 liter bensin, räckvidd beroende på underlag Få drifttimmar, nyservad, nya däck, nya ljuddämpare, nya remmar, vätskor, filter, dragstång för kortare bogsering efter bil medföljer. Maskinen är utrustad med ett värmesystem som klarar -25 grader! Förutom att maskinen är rejält byggd för professionellt bruk så är det en stor fördel att motorn är Ford extremt slitstarka V6:a. Inga dyra delar som på flygplans-motorerna t.ex. Diverse delar + ny drivrem medföljer också.
Fullt fungerande och utrustad hydrocopter, byggd i Finland under mitten av 80 talet, för försvaret och kustbevakning mm. Det här exemplaret köptes av Frälsningsarmén i Stockholm, för att resa med till och från behandlingshemmet utanför Adelsö vintertid. För att se maskinen användas, kan man se filmer på Youtube. Detta exemplar är utrustad med en cheva smallblock V8, välskött och driftsäker, de andra modellerna har en Ford V6 som original. Fordonet är tillverkat för att kunna ta sig fram på väg, öppen sjö och på snö/is. Den är utrustad med hjul, och kompletteras med skidor för att verka på is och öppen sjö med isflak. I sjön når den hastigheter runt ca 7-10 knop, på is har jag kört i ca 100 km/h fordonet kan lätt komma upp i högre hastigheter runt 120-130 har jag läst om. Detta exemplar är välskött och det finns historik från tidigare ägare. Det finns värmare i fordonet vilket gör att man kan sitta i T-shirt och flytväst i -25 och ha det varmt och skönt. Jag har fått ändrade levnadsförhållanden och är inte betjänt av fordonet längre. Mer fakta om fordonet får ni av mig vid intresse av köp av fordonet. Seriösa spekulanter önskas! Inga byten eller andra förslag tack!