Quantcast
Till salu inom: ”

husbåtar stockholm till salu med kajplats säljes

Nedan följer ungefärliga träffar relaterade till din sökning:

Tidigare annonser till salu

Senast varvupptagning okt- nov 2013 Tonnage: 55 ton Längd: 15.4 m Bredd: 4.7 m Djup: 1.8 m Nitat stål skrov, byggår 1899 Nytt akterdäck + svanhalsar för ventilation 2009 Maskin: Volvo diesel tmd 96B Byggår: 1970 Rak axel, maxfart 10-12knop Dieseltankar: 2x2000 liter Elsystem/ batteripack i motorrum, nytt eller helrenoverat. Victron system: Isolation Transformer 3600w Centaur battery charger 24volt/ 60 amp Gel batteries 2x12-150/ 2x12-80 Nya lantärnor 2009 Vattenburen värme, oljeförbränning Ny brännare (Bentone Prio) 2010 Elektrohelios frys 220v Whirlpool kyl 220v gasolspis/ ugn 4 plattor Nibe Eminent 30 liter varmvattenberedare Kajplats kan Ej garanteras. Sökord: stålskrov, skuta, skepp, fartyg, husbåt, bogserare, isbrytare, salong, pentry, dusch, victron, övernattning
Hej! Jag skulle vilja köpa en husbåt alternativt en bobåt med kajplats i Stockholm. Har du en kajplats över så kan det vara ett alternativ. Skrovet ska vara i metall och inga vrak. Gärna en stor båt. Maila gärna, läser mailen flera gånger per dag. Husbåt / bobåt / skepp / fartyg / ponton /
Lämpligt fartyg om ca. 12-20 m kan upplåtas varaktig eller tillfällig plats med enastående läge vid LUXPARKEN MARINA. Stort avseende fäst vid skick och utseende på fartyget, ej för husbåtar/permanentboende. El 1-fas 10A, VA saknas. Förfrågningar och fartygsuppgifter emotses per mail.
M/S Elvira Madigan är för närvarande anpassad som bobåt. Fartyget togs ur kommersiell drift 2002, men är fortfarande registrerad som yrkesfartyg. Och sedan dess har ett omfattande renoveringsarbete utförts, senaste varvsbesöket var 2003-03-23 då utfördes blästring och målning av skrov utvändigt samt rengöring, blästring och målning av skrov, kölar och skott invändigt. Sedan dess har fartyget legat i Mälaren. Fartyget är fullt bobar med välutrustat kök med bl.a. en mycket exklusiv kombispis gas/el ( väldigt dyr ), alla vitvaror relativt nya och fräscha. Diskmaskin, stor kyl och frys. Badrum dusch toalett med golvvärme, mycket välisolerad inredning, sovrum, tvätt och torkmaskin, värmepanna el/olja, Panasonic värmepump, samt braskamin , STORT soldäck. Fartyget kan användas som: bobåt, passagerarbåt, restaurangbåt, charterbåt, husbåt, fritidsfartyg, kontor etc För närvarande är fartyget yrkesregistrerat. Ingen moms på köpesumman. En perfekt bostad med stora utrymmen och öppen planlösning. Kajplats ingår inte. Fartyg fakta: Byggnadsår: 1930 D.V. Kremer & Sohn, Elmshorn, Tyskland Djupgående: 1,71m Maskineri: 2 x Mercedes Benz MB84GA Daimler Benz diesel Maskineffekt: c:a 2 x 220 Hk Fart: ca 10knop Skrovmaterial: Stål Längd: 36,97m Bredd: 7,02 Brutto: 251 UR Hjälpmaskin: AvK 45kVA dieselgenerator, spänning ombord 380V, 220V samt 24V. Hjälpmaskin reserv: AvK 20kVA (fungerar ej fn) Länssystem och brandpumpar. Hydraulisk styrmaskin Dubbla propellrar, hydrauliska backslag. Färskvattentankar 4m3, Septiktank 7m3, dieseltankar 4m3 Stålfartyg Boyta total: ca 200kvm Huvuddäck: ca 130kvm Sovrum 1: ca 30kvm Sovrum2: ca 20kvm Rum3: ca 20kvm Soldäck: ca 130kvm (Ovanstående mått är inte uppmätt exakt) säljaren förbehåller sig fri prövningsrätt. Skicka i första hand frågor via mail. Pris: 1295000:- eller bud Annonsören vill inte störas av telefonsäljare.
Nemo är en förnämlig och mycket välisolerad bobåt med stora utrymmen. Hon kan nyttjas som bostad eller/och charterbåt (fina inkomster). Det finns uthyrningsalternativ. Tekniskt är allt utfört med stor omsorg och professionellt kunnande. Nemo förbereds för "Stockholmsklass" ( se www.stockholmshamnar.se/ allmänhet, osv.) Det betyder att hon får kajplats på bästa ställe i Stockholms hamn. Hon är inte klar ännu, men allt det stora är utfört och kostnaden för färdigställande beror helt på nye ägarens intentioner. Nemo blir tveklöst det bästa man kan bo på och åka med. Scania DSI 11 250 hk. är ännu inte färdigmonterad. Den är i bästa skick och genomgången och konserverad av marinens verkstäder. Ett förnämligt FTX (från/tilluft) ventilationssystem är påbörjat med kanaler till alla hytter, badrum. Under huvuddäck finns stort maskinrum med nya vattentankar, i lastrum finns 4 hytter förberedda (man kan anpassa till färre eller som arbetsrum eller separat bostad), Under fördäck finns en stor skans som kan inredas till 1-2 hytter, bastu, etc. Huvuddäck- matplats för 10 p invid stort kök. Tvättstuga/dusch/wc. hall. salong 16 m2. Pursers cabin med 1-2 sängar. Större badrum. Fördäck med plats för båt, kanoter, cyklar, fällbar landgång, etc. Övre däck- stor styrhytt med stor säng i akterkant. Redarhytt 12 m2 med eget badrum, liten hall. Stor altan förberedd för bar, utedusch, grill. Allt här uppe är helt nytt. Alla arbeten har utförts professionellt och med god eftertanke. En hel del slutarbeten återstår i diverse installationer, ytskikt. Man kan här sätta sin personliga prägel. Nya fönster i salongen ska till samt utgångskapp akterut. Masten finns inte heller ännu. Sen ser hon ut som på bild. Fartyget är mycket välisolerat och detta kan de allra flesta bobåtar inte stoltsera med. Dessa har oftast också tveksamma konstruktioner dolda innanför inredningen. Priset är satt utifrån ett par liknande projekt jag är involverad i, men jag har dragit ner detta nu med 30% på grund av att jag köpt en gård på Österlen i Skåne och det blir annan inriktning. Jag är skeppsbyggare och besiktningsman med bla. renoveringen av af Chapman bakom mig. Erfarenhet sedan 1968. För att du skall känna dig trygg i förvärvet, kommer i köpet ingå varvsbesök med skrovarbeten, målning och besiktning. 19,5x 4,4 m. Säffle hydraulstyrning nymonterad. Boytan ca. 90-100 m2 Det finns mer information efter kontakt med seriösa intressenter som kan visa att de har ekonomi för detta projekt. Priset ärnu sänkt till 1,35 M. Total kostnad inklusive köp intill färdigt skepp bör bli 1,5-3 M. Det senare för den som att ett varv ska göra allt och med krav på utförande och finish. Det finns flera vägar och olika mycket i penningbörsen. Skeppet kan enkelt delas av för uthyrning av upp till 2 kontor eller bostäder med eget bad och pentry förutom den egna delen. Båda ca. 22 m2. Detta kan finansiera ganska mycket. Användbarheten är således ganska stor. Den egna delen förblir helt privat.