Quantcast
Till salu inom: ”

renault 4cv till salu sverige blocket säljes

Nedan följer ungefärliga träffar relaterade till din sökning:

F
F
F
F
F

Tidigare annonser till salu

Renault 4CV rullande Renoveringsobjekt, Bilen går att köra, bromsarna är iordninggjorda men ej helt monterade (bara handbroms som funkar alltså) Den går att besikta med lite arbete typ byta styrledsdamasker och svetsa fast ett fäste till främre paralellstaget som blivit avkört fixa bromsar, lyse m.m. Negativt: Vill man ha en fin bil så ska man nog leta efter en annan den här är ytrostig, (inga direkta hål men det går säkert att hitta om man letar) samt spacklad och penselmålad Positivt: Jag har blästrat och målat fälgarna samt monterat nya däck, hjulcylindrar samt huvudbromscylinder har blivit donade och fått nya packningar, Den har klara papper och finns kvar i registret. Ring gärna och fråga men helst på em. och kvällar då jag jobbar natt och sover på förmiddagarna.
Eftersom min familj växer säljer jag min Renault Twingo som är i mycket fint skick (har alltid stått i garage) - Låg mätarställning pga används som andrabil. - 5 växlar - Besiktad till Mars 2013 utan någon anmärkning alls - Årsskatt: 930 sek - Sommar & vinter däck+fälgar - ny kamrem sept.2010 (enl.Renault rekommendation) eftersom bilen var 5 år gammal. Kontakt endast via e-mejl. Jag ringer så fort jag kan.
Renault 4, även känd som 4L (uttalat "Quatrelle"), är en framhjulsdriven bilmodell från Renault som presenterades 1961 och byggdes efter mottot: 4 dörrar, 4 platser, 4 hjul och 4 hästar (4CV, syftar på skatte-hästkrafter). Renault 4 tillverkades i drygt 8,5 miljoner exemplar. GÅR TILL HÖGSTBJUDANDE!!!! MAILA IN BUD! Bilen har lite rost men inget som inte kan återgärdas. Den var i funktion 1997, men Bilen behöver kärlek för att komma igång idag. Fordonsidentifikation Registreringsnummer: ELX244 Fabrikat: RENAULT 4 L R 1123 Färg: VIT Fordonsslag: PB Fordonsår: 1964 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: 3857474 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1: 2005-08-06 Senaste EU-regbevis del 2: 2005-08-06 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (1997-09-18) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej Antal ägare: 5 Yrkesmässig trafik: Nej I trafik första gången i Sverige: 1964-05-27 Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktning senast: 1995-05-31 Senast godkända besiktning: 1993-05-26 Vägmätarställning:556819 Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Nej Tekniska data Motornummer: Kaross: Täckt (01) Växellåda: MANUELL Antal passagerare, max: 3 Skattevikt, kg: 700 Tjänstevikt, kg: 700 Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 750 Effektiv bromsanordning: Nej Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: Drivande axlar bak: Antal hjul: Däckdimension axel 1: 135-13 Däckdimension axel 2: 135-13 Bandbredd, mm: Längd, mm: 3700 Bredd, mm: 1480 Höjd, mm: Drivmedel 1: BENSIN Tankvolym, liter: 26 Motoreffekt, kw: 24,0 Effektnorm: SAE
Välvårdad trampbil för barn över 3-år. Renault CV4, som vi Sverige namngav, på 50-talet. Kartongen finns kvar.
En unik Renault i Sverige och mycket ovanlig i Frankrike . Bilen importerades från Norge 1971 och renoveringen påbörjades på sjuttiotalet. Body off och goda kontakter i Frankrike gav ett renoverat körbart chassie. Karosserijobben genomförda på sjuttiotalsmanér, dock ingen rostlagning kvar! Primaquatre 2-sits cabriolet med svärmorslucka är inte vanlig ens i Frankrike och renoverade sådana som trots allt syns i annonser betingar priser på runt 30000.......€uro! Primaquatre 2-sits cabriolet med svärmorslucka som syns i annonser i Sverige kostar 100 000:- om du vill pruta (prutandet sker på plats!) Du har även möjlighet att påverka prisbilden genom intressanta byten i form av Renault 4cv 1948 med körriktningspilar, NOS-delar till 4cv (plåtskärmar,krom m.m.), Dauphine 1093, körbar Renault Frégate med taklucka, plus pengar! Med bilen som för närvarande är delvis demonterad följer ett ganska stort antal extra delar som kan vara väsentliga reservdelar. Exempel: begagnade skärmar, stötfångardelar, grill, kylare, dörrar (som är unika för cabrioleten), instegsplattor till svärmorsluckan, strålkastare, bakljus, startmotor, generatorer, fälgar. Bilen säljes endast med delarna! Bilen är tekniskt sett körbar men i praktiken måste man uppdatera tex. kylslangar, batteri mm först. Dessutom måste bilen registreringsbesiktas även om det i sig inte är något problem eftersom samtliga införselpapper från tiden är bevarade. Motorn är en sidventilad 4´a på 2,3 liter och c:a 55hk kopplad till en treväxlad växellåda. Bromsarna äro hydrauliska. Kontakt med ägare av likadan kan förmedlas, förutsatt kunskaper i franska eller engelska. Bilen finns på annons även i Frankrike just nu, men först till kvarn gäller naturligtvis. Transport kan möjligen ordnas på köparens bekostnad och under förutsättning att betalningen för bil/transport sker i förskott. Jag vill likt alla som säljer egentligen inte göra mig av med denna för vårt land unika bil, men i motsats till många så är skälet helt ärligt platsbrist och inte pengabrist. Därför är det alltså möjligt att pruta inom rimlighetens gränser, men vill du inte ha den så hoppa över att kontakta mig är du vänlig. Du mailar ditt intresse MED ditt telefonnummer som ska gå att "kolla" via tex. Hitta! Annars hör jag inte av mig för visning! Fler bilder får du när du tar med din kamera... Välkommen att höra av dig!